Dobra wiadomość dla sektora, który ucierpiał z powodu Covid-19. Podczas gdy widmo pandemii w końcu cofa się, lato 2022 roku, synonimem wysokiej frekwencji i rosnących cen , wybawia kasy największych grup hotelowych, które są bardziej dochodowe dzięki redukcji kosztów, ale zwracają uwagę na ryzyko, które niesie ze sobą początek roku szkolnego.
Po ponad 24 miesiącach pandemii, która doprowadziła do zastoju branży turystycznej, sektor ponownie czerpie korzyści z dużego popytu, a duże grupy „podniosły swoje kolory na giełdzie do tego stopnia, że po raz kolejny ważą więcej niż technologia graczy”, odnotowała w opublikowanym w czerwcu rankingu finansowym 2022 firma doradcza MKG Consulting.
Zniesienie ograniczeń przynosi korzyści hotelom
Ten ranking pod względem wartości przedsiębiorstw został zaburzony przez kryzys: jeśli na czele utrzymają się amerykańskie Marriott i Hilton z odpowiednio 62 miliardami dolarów – czyli +6% w porównaniu do stanu sprzed kryzysu – za pierwszy i 48 miliardów (+ 23%) na drugie miejsce Chińczyk Huazhu zamyka trio, gdy w 2019 roku był zaledwie 5., podczas gdy jego rodak Jin Jiang wspina się z 10. na 7. miejsce. „Chińczycy wyszli z kryzysu szybciej i silniej, nawet jeśli (…) mają teraz do czynienia z lekkim luzem”.