Meta rozpoczęła 2022 od dostarczenia kilku szokujących danych.
W pierwszym kwartale przychody wzrosły zaledwie o 7% rok do roku, podczas gdy zysk netto spadł o 21%. Tak jak inwestorzy szykowali się na równie wymagający drugi kwartał, firma technologiczna przedstawiła zestaw bezprecedensowych danych – przychody spadły o 1% rok do roku, podczas gdy dochód netto spadł o 36%. Meta obwinia te brzydkie liczby na słabnące środowisko makroekonomiczne, zmiany w polityce prywatności danych smartfonów Apple oraz wpływ usług krótkich filmów wideo konkurencji.
Firma planuje odwrócić swoją działalność za pomocą następujących strategii.
Meta ma na celu stać się szczuplejszym i sprawniejszym
Na początek zarząd Meta uważa, że firma staje się zbyt ciężka i powolna. Aby rozwiązać ten problem, w najbliższych miesiącach planuje zmniejszyć liczbę pracowników.
W szczególności dyrektor generalny Mark Zuckerberg chce, aby Meta robiła więcej przy mniejszych zasobach, aby wyjść silniejszą na dłuższą metę. Chce zmniejszyć liczbę zespołów, aby przekierować energię do bardziej krytycznych projektów, nadal inwestować w kluczowe obszary priorytetowe i rozwijać nowych liderów, którzy mogą się wyróżniać w trudnych sytuacjach.
Dla firmy sensowne jest usprawnienie swojej działalności. Takie postępowanie usuwa niepotrzebne wydatki i wprowadza dyscyplinę finansową do giganta technologicznego. Przywraca również koncentrację, która będzie konieczna do zarządzania szerszym kryzysem gospodarczym. Zacieśnianie pasów pomoże również firmie Meta w oszczędzaniu zasobów, które może przekierować do obszarów, które mają największe znaczenie dla przyszłego kierunku rozwoju firmy.