Boeing Co (NYSE: BA ) nie spodziewa się zatwierdzenia 737 Max 10 do przyszłego lata, wynika z raportu powołującego się na list od Federalnej Administracji Lotnictwa, który wskazuje na rosnące obawy dotyczące czasu dostawy. Boeing spodziewa się, że maksymalny termin zatwierdzenia przez organy regulacyjne wynosi 10 w grudniu. Jeśli Kongres nie przedłuży tego terminu, Boeing będzie musiał spełnić nowe wymagania dotyczące ostrzegania w kokpicie, podał Reuters. „Jeśli chodzi o 737-10, obecny harmonogram projektu Boeinga wymaga, aby 737-10 otrzymał zmodyfikowaną certyfikację nie wcześniej niż latem 2023 r.” Raport cytuje pełniącego obowiązki administratora FAA Billy’ego Nolena, jak wspomniano w liście do senatora Rogera Wickera, Republikanina, który przewodniczy Senackiej Komisji Handlu. W zeszłym tygodniu Boeing zgodził się zapłacić 200 milionów dolarów na pokrycie kosztów SEC po katastrofach lotniczych w 2018 i 2019 roku. Wicker zaproponował przedłużenie okresu zatwierdzenia Boeinga dla dwóch nowych wersji do września 202 roku i ma nadzieję, że zostanie uwzględniony w rocznym rachunku. Według raportu nie jest jasne, czy Kongres byłby przygotowany do przyjęcia propozycji. W liście Nolena zauważono, że FAA nie może potwierdzić daty wygaśnięcia certyfikatu MAX 7 lub MAX 10. Zdjęcie dzięki uprzejmości firmy